#include // upravil: L. Vohralík, MerkurRobot.cz LiquidCrystal lcd(13, 12, 8, 7, 4, 2); // připojení LCD na Merkurino 01 byte smiley[8] = { //definice znaku smiley B00000, // jednička svítí B10001, // nula nesvítí B00000, B00000, B10001, B01110, B00000, }; byte r_hacek[8] = { //definice znaku r s háčkem = ř B01010, // jednička svítí B00100, // nula nesvítí B01110, B01001, B01000, B01000, B00000, }; byte mezera[8] = { //definice znaku mezera 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, }; void setup() { lcd.createChar(0, smiley); //odeslání definice 1. znaku (znak 0) lcd.createChar(1, r_hacek); //odeslání definice 2. znaku lcd.createChar(2, mezera); //odeslání definice 3. znaku lcd.begin(16, 2); //inicializace displeje lcd.write(byte(0)); //zobrazí smajlík (znak 0) lcd.write(byte(1)); //zobrazí ř (znak 1) lcd.write(byte(0)); //zobrazí smajlík (znak 0) lcd.write(byte(2)); //zobrazí mezeru (znak 2) lcd.write("ahoj"); //zobrazí text } void loop() {}